Alla inlägg under augusti 2007

Av Johan - 31 augusti 2007 19:37

ja, idag träffades klassen med våra "professorer"/lärare, gjorde några aktiviteter och sånt...

vi skulle bland annat presentera oss själva, med namn, var man kommer ifrån, varför juridik osv.. och som avslutning, "säg något unikt som ingen annan här har gjort".

då börjar man ju direkt klura på saker man ska säga, man vill ju inte liksom stå där när det är sin tur att berätta och liksom inte ha nånting att säga..

man vill ju inte "göra bort sig"...

men det roliga var, att när folk skulle börja berätta om sin "unika" grej man gjort, så spenderade alla c:a 5 sekunder med att "låtsas tänka", "låtsas-försöka-komma-på-nånting-att-säga".. fastän alla redan hade kommit på vad man skulle säga... ALLA gjorde det..

så när det var min tur tänkte jag "okej, jag ska inte göra det, jag ska säga det rakt ut"..

och när det väl var min tur, "ja, jag heter johan, kommer från blablabla.... ( ) och ja, min unika sak.... ( fäster blicken i taket och tar mig en "låtsas-funderare på ganska exakt 5 sekunder" ) ja, det är ......."


att jag aldrig kan lyssna på mig själv!


jag ber om ursäkt om det jag skrivit ovan bara är en enda stor röra, och omöjlig att förstå sig på.. men det blev bara så, okej?!



sen lyckades jag nog göra en "therese" (therese = min syster ), är jag rädd för....

jag pratade mest med en kille, som jag nu i efterhand inte tror går i våran klass..

han är en så kallad "fusk-nolla".. det finns såna här i luleå, alltså såna som egentligen går tvåan, trean, fyran, ja allt förutom första året, i nästan varje klass och dessa ska fungera som "stämningshöjare", alltså de ska låtsas gå i klassen..

jag blev lite misstänksam då han sa ( han är 86:a ) att när han skulle börja sista året i gymnasiet flyttade han till USA, närmare bestämt "Ohio" i vad han ville kalla "En liten håla" och det är alltså därför han inte börjar högskolan förrän nu.. BULLSHIT! säger jag..

haha, ska då iallafall ta ett snack med honom om det nu visar sig att han ändå är med våran klass på måndag och att han inte är en "låtsas-nolla"...


anledningen till att jag kallar detta "en therese" 'är självklart för att hon blev "utsatt" för samma händelse när hon började i luleå ( för typ 10 år sen )..



ska typ till hofva nu!

Av Johan - 29 augusti 2007 18:11

ja, ikväll ska jag o spela poker hos olov..

jag, danne, kith, emelie och olov..


men som vanligt har mr.U tänkt gå hem med storkovan.. 20:- av varje spelare..stora pengar


håll i er!



ps. nu pratar jag med liss i telefon! ;)

Av Johan - 27 augusti 2007 13:32

osprängd bomb!


ja, var rätt så jävligt nära att få en korridorslägenhet i dag, men haha, nån jävel var typ 10sek före mej..

fast, jag har ändå en annan lägenhet, så jag gråter inte..


nu har jag dock en plan att tillgå för att få mej en annan lägenhet..


seriöst, middlesbro - newcastle 2-2  hur lamt är inte det?

mido ( som är från egypten ) spelar i middlesbro.. newcastles bortafans sjöng :

'watch out!

Mido, he's got a bomb you know'

han blev nog ledsen.. skulle jag blivit


nedan, en bomb som i nuläget har bytt fas från "osprängd" till "sprängd"

en bomb!

Av Johan - 25 augusti 2007 17:18

LISS, är i örebro.. men i natt, i min dröm, var jag hos henne:

jag hänger på din grind väntar på att få komma in
har stått i regnet hoppas inte du har somnat in
vill att du ska titta ut och le så fort du ser mig
jag har lånat pappas kostym och har rosor med mig
jag har gjort mitt bästa för att få kvällen lyckad
bara tanken och planeringen har vart en smärre lycka
om det går på sne är det något jag lärde mig
mamma sa att alla älskar en om man ba' är sig själv
chokladen under armen hoppas nu att inget strular
klädd i nervositeten rättar jag till min fluga
om det löser sig tänk då kan jag leva drömmen
ropar ut ditt namn och kastar upp ännu en sten på fönstret
regnet tänker inte sluta bara öser ner
för himlen tänker inte torka bara blöder mer
ja, där står jag ensam och tänker
och undrar på hur länge jag väntat

nästa gång jag titta upp då hade regnet slutat
vänder mig omkring på gatan jag var ensam ute
provar ännu en gång, jag ropar ut ditt namn
provar ännu en gång, jag ropar ut ditt namn
trodde det jag kunde vänta mig var varma famnar
inget svar från dig istället skriker arga grannar
jag ropar "jag ska träffa någon här" men ingen tror mig
trots min rutiga kavaj chokladasken och mina blommor
skitsnack sprider lukten med vinden
men det får inte störa mig för jag har inte klätt upp mig för inget
skakar av mig skiten breder ut mitt smil igen
kollar reflektionen i en bil så jag är fin igen
bryr mig inte hur det går nu går jag fram till dörren
denna stunden kommer bli något jag aldrig glömmer
denna känslan det kan inget slå
drar ett andetag och går och ringer på

Av Johan - 25 augusti 2007 17:05

igår var det alltså fest.. ball på förfesten, men statt var inte så roligt..

men det var riktigt kul att träffa sebbe.. blev riktigt glad :D


jag, hofva & olov for till olov och svamlade.. hofva och olov villa titta på stjärnorna och var allmänt fulla.. jag hade då nyktrar till ganska mycket då..

så vi låg o snackade och lyssnade på klassisk musik på kanal2.. det var .. ja, kul.. inte bakis idag, vilket var skönt!

ska snart till hofva!


å bara så ni vet.. så är jag i krokarna.. som metmaskar

och om jag nu skulle fiskas upp, är det inte hela världen

som en kontinent

Av Johan - 24 augusti 2007 14:25

nu, hämta upp hofva, drar in till stan, träffat kith, sen äter nåt på matfesten .. sen till danne o dricka öl.. o kanske se nån fotboll


utgång ikväll, verkar bli statt, jippi.. nåja, det får duga.. blir nog ball!

ta´t lugnt me spriten ikväll, gott folk!

Av Johan - 23 augusti 2007 16:55

så, nu har jag några dagar på mig att bestämma mig om jag vill ha lägenheten eller inte..

det är en del i en tvåa.. som jag ska dela med nån snubbe..på porsjön..

jamenvafan?


skönt med bra väder idag.. har inte gjort så mycket, ätit pepparkakor, druckit mjölk och läst tidningen i solen..



rösta på min omröstning innan du kollar på "se resultat"..

Av Johan - 22 augusti 2007 16:45

ja, idag for jag och ida till luleå.. väl inne i aulan var det snack av rektorn, och andra viktiga personer..

sen kom det en snubbe och snackade, han var typ kårordförande.. han var själv från typ stockholm, jag diggade hans sätt att avsluta sitt "tal":

"Och entill sak, jagkan ju varna er alla som inte är ifrån norrland : vintern här är jäävligt kall.. jag har aldrig varit med om en sån isande kyla.. så köp många vinterkläder osv.. och den varma solen kan ni ju bara vinka hejdå till, för här blir allting mörkt ( belysningen i aulan sänktes en aning ), och blir bara mörkare, ( belysningen sänks i takt med hans ord ), mörkar, och mörkare.. sen blir allt bäcksvart.. ( och aulan blir nu kolsvart..)..

dörrarna längst bak öppnas, och lång bort i korridoren utanför hör man en marscherande hop folk komma närmare och närmare..

och in kommer ca 50st pfösare ( människor med konstiga dräkter på sig ), till nån mäktig film-musik.. dom ställde sig på var sin sida av aulan, i en lång rad.. sen kom adel/generalerna (som man för övrigt inte får tilltala om dom inte tilltalar en själv)  in, med deras kavajer .. ( dock omöjligt att se pga mörkret.. sen hör man en arg röst - "NOLLOR!!!!! STÄLLER UPP!!"

och alla måste då ställa sig upp...

- BLICKET I GOLVET!

och vi alla skräckslagna nollor tittar ner..

sen tänder dom några eldar uppifrån scenen, alla pfösare tänder varsin tändare... sen går dom ut! POFF!



nåja, nog pratat om det.. min klass fick jag ingen större inblick i.. men det är skitsamma just nu..

måste lägga in dagens raggningsreplik, taget direkt från nollehandboken:

"Kan jag få bjuda dig på en drink, eller vill du bara ha pengarna?"


självklart ska jag inte använda denna oemotståndliga replik, eftersom jag har liss:D

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards