Alla inlägg under februari 2009

Av Johan - 22 februari 2009 21:02

..ur slutspelet.. förlust med 7-3, tragiskt..


ska andas nu ett tag, sen på jobbet, börjar 23.00



Av Johan - 21 februari 2009 19:22

ser att någon har bett om en ny omröstning.. ja. det är verkligen på tiden..

har bara haft lite omröstnings-torka..

men har nu bestämt mig för en...


jag var nämligen inne idag på "populäraste omröstningar" och den mest populära var "Vad tycker du om den svenska sjukvården idag?"


och eftersom min vän olov just blivit klar sjuksköterska tänkte jag att då kan jag ju göra en omröstning 'å hans vägnar'..


iallafall, en av valen till denna omröstning var "jag blir rädd när jag hör om nedskärningarna".. jag tänkte bara finslipa det svaret litegrann..

samma poäng... bara lite förbättrad....


ni ser ju... ;)

Av Johan - 21 februari 2009 15:25

david,vi möter rönnskär i kvartsfinal..får bli alhem nästa kanske ;)


Rutin valde Alhem... 6-2 till Rutin i serien på hösten.. Alhem har levt på ett tight försvar och det kommer att behövas.


kommentar ovan från våran hemsida;)

Av Johan - 21 februari 2009 15:21

har jobbat en timme idag, hämtat brödbackar på affärer....

det är nämligen tjocktisdag i veckan..

men inte bara det, för oss är det även tjockmåndag och tjockonsdag!


blir en härlig vecka,lönemässigt!


snartska jag iväg på hockey..
Skellefteå - Rögle.. riktigt viktig match.. mot ett lag vi ska vinna mot..


ja,daniel, jag kan också känna det.......förlust..

Av Johan - 18 februari 2009 14:58

har uppdaterat programvaran på mobilen nu, så nu är jag fit for fight!


sitter o flyttar över lite musik..damien marley, johnny cash och system of a down..


snart kommer hofva o olov.. tanken var att dom skulle komma igår, men en tråkig sak kom i vägen.. så blir ikväll istället!


vi hade åttondelsfinal i måndags mot rönnskär,, vi vann med 5-1, ganska grisig match.. nu blir det troligtvis så att vi får möta alhem i kvarten på söndag!

återkommer med tid ;)

Av Johan - 18 februari 2009 06:40

Har gjort en beräkning hur jag tror att elitserien kommer att se ut efter 55 omgångar..

så här ser NUVARANDE elitserietabellen ut:

Nuvarande tabell   

Färjestad    50     85  

HV 71         50    83  

Linköping    50    83  

Luleå         50    78  

Frölunda        50    77  

Skellefteå     50    74  

Timrå             50    72  

Djurgården   50    70  

Brynäs           50    70  

10 MODO            50   68  

11 Rögle            50   62  

12 Södertälje    50   50




 och så här ser min analys ut:


Beräknad tabell             M        P  

Linköping    (+2)  55       94  

Färjestad    (-1)   55        90  

HV 71    (-1)       55        90  

Luleå                   55        88  

Frölunda                  55        85
Timrå    (+1)          55        81  

Skellefteå    (-1)   55       79  

Djurgården             55       77  

MODO    (+1)           55      77  

10 Brynäs    (-1)       55       75  

11 Rögle                     55      67  

12 Södertälje             55       54


Jag tror att detta innebär att vi får möta färjestad i det eventuella slutspelet..

Av Johan - 18 februari 2009 06:27

..jobbet för dagen.. klockan är 06.27, jag är hemma.. skönt att som vanligt mötas av stressat folk på väg till jobbet... när jag far till jobbet är det ingen ute..


men, nog med jobbsnack.. ska ta en "långkörare" idag, ska försöka sova 7-8 timmar nu.. ska bli sköönt..


köpte en mobil igår.. är inget fan av mobiler direkt, men kände mig mer eller mindre tvingad att köpa en ny..

blev en sonyericsson, "som så många gånger förr"..

och så blev det ett 4gb minne på det.


Av Johan - 14 februari 2009 10:04

ja, som jag skriver här nedan.. efter att ha vaknat bar det iväg mot melodifestivalen.. hofva hade fått tag på två biljetter, två i hans klass var där på melodif. och praktiserade.. så självklart skulle man dit!

när jag var yngre och alltid såg alla tävlingar så undrade jag alltid hur det egentligen såg ut "på plats".. var riktigt coolt faktiskt, tyckte det var klart roligare än jag förväntat mig.. sen att det var gratis gjorde det hela bara bättre..

vi satt på parkettplats, jättebra platser ute på kanten, ( parketten var i mitten av allt ).. och bredvid oss stod petra mede hela kvällen... förutom då hon skulle prata, då sprang hon fram typ 10 meter..

men riktigt kul att se henne faktiskt.. I'ma a groupie ;)

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards