Alla inlägg under september 2008

Av Johan - 30 september 2008 15:50

Vissa saker gör en förbannad.


Av Johan - 30 september 2008 11:47

guld i mun..?

inte för mig iaf, jag har mjölk i mun.


snart ska jag iväg på mötet, sen kanske hooka upp med olov.. match ikväll, så den ska man väl se, får se vars dock.. någon som har matchen som bjuder in mig ikväll? ;)


bortamatch mot djurgården..

Av Johan - 29 september 2008 23:35

imorgon ska jag på ett möte på START *(vad nu det är)..

det är inspirationsvecka för folk som vill starta eget, har eget företag eller folk som är intresserade..

ska bli spännande, jag missade dagens träff men det gick bra att komma imorgon ändå, så ser fram emot hur det är där osv..


I bilen påväg hem från träningen idag filosoferade jag litegrann och kom på en företagsidé, som jag inte tror finns än, men som skulle behövas, men som lämpar sig mest i storstäder.. hehe, ska ha den 'in mine mind' om jag skulle starta eget någon dag! :)

Gonatt!

Av Johan - 29 september 2008 23:25

Just hemkommen från träning.. vi hade träningsmatch mot city idag, men eftersom dom bara hade två femmor och vi fyra, så fick dom "låna" våran superfemma, däribland jag ;)

hehe, nämen det blev så att vi gick över iallafall, kändes konstigt att spela med ett annat lag mot sitt eget, men var lite småkul ändå..


Idag skulle jag och liss en sväng förbi solbacken, och när vi skulle parkera blir vi stoppad av polisen - blåskontroll..

och inte var som helst heller, utan bakom barnens hus - snacka om gömda..

nog många som ska till systemet som kör den vägen, så ganska smart ändå..

det hela utspelade sig typ såhär;

Polisman: Hejsan!
Jag: hhh....h.ej *nervöst*

Polisman: Jaha, och ni ska och handla?

Jag: Nej, vi brukar köra till solbacken bara för att titta på naturen ( klart jag inte sa, men vadå, vad annars kan man göra på solbacken om man inte handlar?? ).

Polisman: Sätt munnen här och blås med jämnt tryck..

Jag sätter läpparna runt blås-manicken... glömmer bort att ta ett stort andetag, och med den lilla nypa luft jag hade i lungorna andades jag ut .... och ut.... och den pep......spännande nu, vad ska resultatet bli

johan - en körande alkolist, eller johan - vägarnas hjälte...?

 -

 -

 -

 -

 -


grön lampa:

THE DRIVER SURVIVES!

Av Johan - 28 september 2008 18:40

'Seriöst, när jag började skriva förra inlägget var det halvmörkt ute, men ändå inte så mycket, och nu, när jag har skrivit klart och ser ut så är det mycket mörkare.. på bara någar minuter! Jag skrev inte ett jättelångt inlägg så det kan inte tagit så lång tid...


vintern är på väg, hösten är i full gång..

första snön?

Av Johan - 28 september 2008 18:21

Snacka om trött idag.. man kan nästan tro att jag är bakis.. det är jag dock inte! Var nykter igår....

men jag skyller på vädret, det blir mörkare och mörkare.. faktiskt ganska skönt ändå.... med höst alltså.

Härligt väder, mörk och mysigt. En fördel om man har en flick/pojkvän när hösten kommer.


Såg ett reportage i en tidning idag om "Robinson-Robban". Hans kändisskap började som en tuff kille från norrland, och slutade upp med blå TV-kupp, fylla, kokain och fyllecell.. När ni hör det tänker ni säker "Åh, det låter ju som en AIK-supporter", och ja, det finns många likheter.. förutom det blåa då.. en aik-smurf kanske..


Nä, ska sluta spåra ( tåg ), då kommer man ingenstans..

AIK tog tre sköna poäng igår, och från och med nu ;

'Daniel, du är härmed portad från Skellefteå Kraft Arena, och du får heller inte bevittna någon AIK-match i fortsättningen. Bevisligen vinner AIK när du inte är där, och din blotta närvaro verkar göra spelarna nervösa.'


Jag och Liss var på matchen igår med Elliot och Edvin. Vi satt på sittplats, det var Edvins första match. Det gick bra, fast Edvin verkade stundtals mer intresserad av sin pokemón-boll än hockeyn, fast inte så lätt första gången man är där. Det gick ändå över förväntan, båda två verkade då ha haft kul.


Håll i hatten! ( det blåser )

/ Smurfan

Av Johan - 25 september 2008 22:18

.. kanske det, kebaben var lite tveksam, men annars helt ok, och matchen, 3-0 vinst borta mot HV, inte dåligt..

Jag, kim och anderstorpsmaffian inne på anderstorpsgrillen, det säger väl allt.. hårslitningar, tappade tänder och brutna höfter....


nu sitter mamma och säger såhär;
"Johan lyssna nu ( redan där förlorade hon mitt egentliga intresse ), på min tid fick vi ett kvitto och betalade räkningar, vi satt inte vid datorn.. dåå...dåå.. fortfarande när jag betalar på nätet betalar man med serienumret som är där och jag skriver alltid ut betalningsordern när det är klart.. blablabla eller så skriver ni bara "betalt" på papperet och sätt in det i en pärm... pärmar, pärmar, ordning ordning TAPPA INTE BORT NYCKEL JOHAN DÅ MÅSTE DU BETALA!!"

ja jag ska!

Av Johan - 25 september 2008 17:44

Japp, nu drar jag iväg mot anderstorpspizzerian, och visning av HV71-Skellefteå.


ps. popcorn är gott!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards