Alla inlägg under oktober 2009

Av Johan - 31 oktober 2009 02:03

Tyvärr blev det inte några vidare bra förhandlingar mellan Rosenborgs styrelse och svenska fotbollsförbundet..

På pengafrågan att kunna bryta Hamréns kontrakt var man alldeles för långt ifrån varandra, och där slutade förhandlingarna idag, fredag.

Tråkigt, säger jag. Rent jävulst tråkigt. Tror han kunnat ha verktygen och kunskapen för att lyckas som förbundskapten.


Och nu har man tydligen kommit på att man inom svenska fotbollsförbundet ska försöka hålla mer "tätt" utåt med informationen angående vilka tränare man talar med osv..

Det kunde ni väl tänkt på tidigare?....


Man borde ta hjälp av Skellefteå AIK's styrelse. Snacka om knäpptyst när det handlar om värvningar, vilket är bra.


Update;

Hittade en otroligt rolig kommentar på sportbladets sida angående denna nyhet;


Guttaperka, 36 år, Igår 23:08 

 "Det här börjar likna ett socialdemokratiskt val av partiledare! Det slutar väl med att man kvoterar in Pia Sundhage!!!???"

Av Johan - 31 oktober 2009 01:43

är tillbaka i skellefteå nu.

känns skönt.

imorgon fest.

dåvetni.

Av Johan - 29 oktober 2009 13:45

en till grej....

farmville kan brinna!!
Cool


( jag är stolt att ingenting hittills fått mig att hamna i det helvetet )

Av Johan - 29 oktober 2009 13:38

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article6033376.ab


han skriver bland annat att nu är det upp till bevis för aik.

aik kan inte fortsätta "luras" längre..

jag håller väl med ..

självklart har vi fått en riktigt bra start, men det kommer nog bli annorlunda nu framöver..

det gäller att hålla i det här spelet..

sen har hadelöv gjort några riktiga kanonmatcher, och hans spel nu kommer knappast hålla i sig såhär under hela säsongen..

och då gäller det att fortsatt ha kvar det otroligt disciplinerade försvarsspelet, men även att anfallsspelet höjer sig, och gör så vi kan skapa mer tryck i anfallszon..

jag utropar - LÄNGRE ANFALL, tack... med plusmeny.


...


nåja, färjestad ikväll..

köpa matchen eller inte?

jag är sugen.

går ju inte att se den på nåt annat sätt här i kalix..

sålänge det inte finns nån pub iofs som visar..

vore inte helt fel med en öl + aik..

det måste undersökas..

ska gräva lite mer i det..

Av Johan - 29 oktober 2009 13:10

Gårdagen, onsdag, var en allmänt rätt så lugn dag..

vi klippte klart musikvideon, den kommer säkert ut på facebook snart.. kanske.

får se.

hofva var iväg ett tag och medverkade i en inspelning av några kompletteringsscener som dom behövde till en film..

jag orkade inte hänga med, så jag hängde på rummet nån timme..

skönt.


åsså såg vi oskyldigt dömd.

snacka om dålig serie, haha.. men vafan, hofva har ju varit med och klippt där, så man måste ju se!


snart ska vi ut o gå en låång sväng.. snacka lite .. känna av kalix liv, såhär, en torsdag..

håll i er!

Av Johan - 28 oktober 2009 12:18

Mike Ashley

Vi kan spela match för match tills det att Jesus kommer tillbaka och förlåter dig
och du återser döda som begråter dig, du får fortsätta till Valhall om
Du talar om sånt, som du egentligen inte har en aning om
vad jag talar om? Att du stjäl våra visioner å kör dom som dina


    

Judas, quisling, brutus, jävla femtekolonnare.

Av Johan - 28 oktober 2009 11:49

gårdagen gjorde vi inspelningen nere i källar-korridoren.

blev bra, när vi tillslut fick till det rätta ljuset.

annars satt vi och klippte från 18.00-01.00 nångång.. vi hann mycket, nästan hela videon, nu ska vi finslipa färgerna litegrann, och få upp tempot lite emot slutet.. sen nog klara!

fast lär ändå ta sin lilla tid..


här i kalix sover jag på en luftmadrass.

jag har ont i ryggen.

undrar varför?

Av Johan - 27 oktober 2009 12:22

Hofva är iväg och ringer några samtal, så då får jag lite tid över att skriva lite i bloggen.

Ikväll ska vi spela in litegrann nere i en källarkorridor på skolan.

Blir en så kallad "Slow-motion-scen". Sen tänkte vi göra en egen version av slutet på en spansk film som heter "Rec".. den scenen har potential, men eftersom den suger i den filmen, tänkte vi göra den bättre!

inga problem!

blir nog bara runt 8-10sekunder...


sen får vi se hur resten av dagen blir.

blir nog att umgås med lite folk här på skolan..


ganska kul att typ 90% av alla i johans klass antingen är från skåne eller stockholm.. och alla dessa har hamnat i kalix..


min teori är nog att det känns jobbigare för oss i norrland att flytta ännu mera norrut än dom från "södern"...

dom vet nog inte riktigt exakt vad det är dom ger sig in i genom att flytta till kalix..;)


men det är ett härligt gäng, iallafall.


jomenvisst..


...

Förlåt, men jag kunde inte bry mig mindre.

ha en trevlig dag.

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards