Alla inlägg under mars 2009

Av Johan - 31 mars 2009 13:26

..är på besök! fast nu står han på balkongen och förgiftar sig.. usch kith!

var förbi hos liss mor och läste norran tidigare idag..

idag publicerade dom reportaget om våran tågluff.. trevligt att läsa!

Av Johan - 28 mars 2009 11:37

.. var just förbi.

Han ville ge mig en brochyr, om "Styr pengar ditt liv"?

Jag tänkte, det är konstigt, det är nästan som att dom försöker dölja att dom faktiskt är ute och pratar om .. ja, gud eller vem/vad det nu är dom tillber..jag menar, han la fram det så smidigt, "vi tar upp det här med finanskrisen..."

Jo tjena..

ioförsig så tog jag inte emot den.. men skulle nästan ha gjort det och kollat igenom vad som står..

fast då blir man väl uppsatt på en "intresserad-lista" för resten av sitt liv..


/vittnet


ps. såhär gick samtalet till;


Jag är först;

-Hej..

-Hej! Väckte jag dig?

-Nää..

-Okej, jag är från jehovas vittne, här har jag en broschyr om finanskrisen..

skulle du vilja ta en sådan?

-Näe...

-Okej, ja man får ju välja själv..

-Jo

-Hej då.

-Hej. 

Av Johan - 28 mars 2009 11:34

eller nåt liknande..!

trevligt var det iallafall.

ja, liss, kith, maria, amanda och elin chillade o drack nån pilsner.


tjejerna for ut vid 12-tiden, och jag o kith satt o snackade.. sen skulle vi se superhero movie.. men vi somnade.

en mycket trevlig kväll, med inslag av spel, musik, dans och konstiga konversationer.

bilder..

Av Johan - 26 mars 2009 22:45

Avslutad omröstning!

Skickade vi rätt låt till moskva,

63,6% tyckte 'Ja',

18,2% Tyckte 'Nej', och lika många bryr sig inte ett skit.


Ny omröstning ligger uppe, nu handlar det om Robinson...

Av Johan - 26 mars 2009 09:07

blir det följande;

http://www.youtube.com/watch?v=eZSR0sCV5yc&eurl=http://theclubismine.se/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=2201&start=700


vilken stämning :D

hur oväntat som helst, sådär 10sek in i klippet..

Av Johan - 26 mars 2009 08:59

Japp, nu på fredag spelar J18 SM-final, mot AIK IF i skellefteå kraft arena, bäst av tre matcher.

Hoppas att så många som möjligt sluter upp och hejar fram Skellefteå AIK, hetaste laget i skellefteå just nu..


Tänk om det vore samma här som det är i canada, dvs fullsatt när det gäller juniorhockey.. den är faktiskt minst lika rolig att se som "vuxen-hockey" :)


För er som gillar att stå i klacken så verkar det komma "klackfolk" så en klack kommer att styras upp..


I'll be there!

Av Johan - 24 mars 2009 19:31

ja, helgen.. nu kommer det!


först i fredags var det fest nere på vår kvarterslokal.. en trevlig, gemytlig fest som slutade upp på balzac..

sen gick jag, david och ML på max, sen gick vi hem..

ml hem till henne, medans jag o david gick den långa vägen hem till moröhöjden/backe.  


vi kom igång sent på lördagen, 14.00 skulle lottningen börja, men det var bara ML som var där då..

Vi märkte att mitt bordshockeyspel hade gått sönder förra cupen, så vi tänkte köpa ett nytt på barnens hus, som tyvärr hade slut.. så huttunen fick ta sitt spel hemifrån.. 

14.30 tror jag de flesta hade börjat komma så då satte vi igång med lottningen, inför bordshockeyturneringen.

såhär blev grupperna;

Pool A

Huttunen

Uffe

David

Olov


Pool B

ML

Kith

Linda

Danne


Grupp A fick en spännande match mellan Uffe och David, som david tillslut gick vinnande ur, och därmed gick han vidare från grupp A tillsammans med en överlägsen huttunen.


Grupp B var mer jämn, där var det i förväg Kith och Daniel som var lågoddsarna, men Daniel förlorade sina två första matcher mot Linda och ML, därmed var det de övriga tre som fightades om gruppavancemang..

Kith vann gruppen, med 6 poäng, Linda tvåa med 5 och ML trea med 4.

Alltså gick Kith och Linda vidare.


Nu skulle det bli semifinal, och först möttes Linda och Huttunen.

Huttunen hade verkligen skrapat rent under hela turneringen, förhandsfavorit med tre raka vinster och otroliga 12+ i målskillnad gick på en oväntat plump mot överraskningen Linda.

3-1 till Linda, och hon var därmed i final.


Kith mot David, en tillknäppt match där David vann med 1-0 i sudden death. Två väldigt jämna lag.


I finalen mellan David och Linda kunde David ta en ganska komfortabel 2-1 seger, och därmed gick den otroligt effektive 'The Dave' och tog sin andra raka cupvinst..


Jag vill passa på att tacka alla deltagare, nya som gamla, och hoppas på att nästa träff blir lika trevlig!


Sen efter turneringen blev det pizza, lite aik, och sen sällskapsspel för hälften av oss, och resten satt och spelade nåt teve-spel tror jag..


Ännu en otroligt trevlig helg är över, tack vare trevligt folk!

Vi hörs!

ps. förlåt att det blev ett jättelångt inlägg.. ska försöka bli bättre på att ta kort och lägga in nu när jag har en vettig mobilkamera.. ;)

Av Johan - 21 mars 2009 12:57

Den lilla tappra skara som ska komma idag? 14.00 sätter vi igång med lottning av grupper, 14.10 släpps pucken i match 1.

Vi är vakna och vi har repat oss från gårkvällen så med glöd i blicken, hungriga magar och med en konstig beläggning på tänderna fokuserar vi på dagens händelser.

Bordhockey.

Semifinal 2 ( 16.00 ).


Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards