Alla inlägg under oktober 2007

Av Johan - 31 oktober 2007 21:12

tenta imorgon!!

lite smått nervös, ja!


träffade studiegruppen i stadsbiblioteket idag, vi gick igenom lite problem o sånt ...

vi hade alla mest problem med krediträtten, vilket vi märkte..

men jag hoppas att vi alla ska fixa tentan imorgon..


jag har dock haft ett "tänk" enda sen jag började rättsvetenskap.. och det är att på tentan så ska vi ju använda oss av lagboken.. och jag tänker att "det är ju som att ha med sig facit, det kan ju inte vara nåt problem då... allting står ju i bok-jäveln... det är bara 2000 sidor att sitta och välja mellan..ta nån förfan...! "

sen är texten så liten att vilken sida man än väljer borde på nåt sätt involvera ALLT man vill få svar på..

det skulle vara kul om det var så, + att bokens innehåll skulle ta upp helt irrelevanta saker, som tex att man läser familjerätten:

"och om vardera part accepterat äktenskapskillnad som endera bäst lösning, vilket iallafall mannen borde tjäna på endast år 2009 eftersom han är från jönköping och troligtvis hv71-fan och de kommer att ta guld det året, så skall detta infrias bara efter uppklarad dom hos hovrätten".


ballt.. just nu, i denna sekund undrar jag om någon egentligen fattade det jag nyss skrev.. jag är lite skeptisk till det..

det känns som att ibland är det bara jag som fattar det jag skriver, för att jag skriver lite för flummigt,.. och att det bara är jag som tycker att jag är rolig..

fan...


liss har köpt massa saker till mig idag...( tack förövrigt för det, det var jättesnällt av dig! ........ saker som man tydligen behöver, tex en osthyvel.. ofta jag har köpt såna saker.. det gäller ju att spara till saker som är viktiga... tex ett playstation 4 och en 76" surround-TV ( japp, jag sa playstation 4, jag satsar på det bättre och dyrare och japp, jag sa sourround-TV, ännu ett tack till min krediträtts-lärare för den, den är priceless och odödlig :D )


sen skulle jag bara vilja tacka mina kära stam-läsare och premunanter som alltid hänger i min blogg! - utan er hade min blogg aldrig hållts uppe och jag hade varit tvungen att fylla min blogg med skvaller och annat för att sälja "lös-nummer" ISTÄLLET för att faktiskt skriva om helt värdelösa saker..

och sen också ett tack till er "strö-läsare" - tack för att ni tar er tid mellan kaffe-rasterna och läser min blogg.. vad ska man annars göra mellan dessa raster på jobbet?


sen till den stora massan - "icke-överhuvudtaget-läsare", som faktiskt skiter i min blogg - utan er hade jag inte skrivit överhuvudtaget, för mitt syfte med min blogg är att bara bli större och större, och att ni en dag också ska börja läsa min blogg och jag tar över hela världen och gör det till mitt imperium!


så.. tänk på mig imorgon, det kommer vara jag, från klockan 09.00, i sal F90 (tror jag)... med en lagbok, fyra uppgifter, en penna, åtta sudd ( de kommer gå åt ), en yoghurt och tre "sandwich-mackor"  under max sex timmars skrivande... wish me luck!

Av Johan - 28 oktober 2007 17:42

obs! detta är någonting som jag har fått berättat av min mamma och jag kan inte styrka detaljeringen av innehållet, men det är iallafall en ungefärlig beskrivning på ett troligtvis mycket lyckat skämt! 

trevlig läsning!


min syster helenas pojkvän - robert, fyller 30 i december, och igår fick han en trevlig överraskning..

på förmiddan kom det två civilklädda poliser till deras hus och bad om att få tala med Robert Lindbreg..

 - "Ja, vi är alltså här för att hämta dig till stationen, men det har du säkert fått brev om?"

 - "Öh, nääe, det har jag inte hört nånting om.."

 - "Ja, alltså, vi ska ta med dig till stationen, du är misstänkt för fildelning, och vi skulle vilja ta ett snack på stationen.. och imorgon kommer vi med en husrannsakan så vi vill därför att dörren till datorrummet ska vara stängd tills dess.."


Helena märkte på robert hur nervös han blev och hans hjärna gick verkligen i högvarv..

så iväg for dom med robert bak i civilbilen.. " jag ska kanske ringa helena och be henne att slänga iväg datorn direkt när vi är klara med förhöret.. det borde inte märkas.."

ja, som sagt, det var nog många tankar som flög genom hans huvud..


sedan så blev han avsläppt vid solbacken ( vid parkeringen ) och då kom hans polare och då förstod han skämtet...


sen for dom iväg , dom hade hyrt nån idrottshall för diverse idrotter..


jag räknar med att det inte förekom någon förtäring av alkohol eller likande av dessa seriösa idrottsatleter!

Av Johan - 27 oktober 2007 15:30

Jag vill börja med att be alla mina läsare om ursäkt!

Jag vet att jag under en vecka inte har skrivit ett enda blogg-inlägg..

en del av min förklaring, förklaras så att jag inte har haft internet halva tiden som jag varit i örebro.. så de sista fem dagarna har jag varit internet-lös..

då är det ganska svårt att skriva blogg inlägg..


men sen har jag faktiskt spenderat min tid till andra saker än att komma på blogginlägg..

"va? har han skaffat sig ett liv?"

"har han lämnat oss att ruttna i all evighet?"

mina svar, till er oroliga är enkelt, men tvåsidigt:
Nej, och ja!

sen får ni tolka det hur ni vill, men en sak kan jag försäkra er om; jag har ännu inte skaffat ett liv!


nu är jag tillbaka!

och bara för att jag ska bevisa att jag verkligen är tillbaka så ska jag demonstrera detta i en skrytande låttext:
Från mig, till alla er, mina älskade läsare:

(jag har dock ändrat texten så att den ska passa in bättre på min blogg, lite kul ni borde läsa den)


Vem? Satte Sveriges bloggare i brand för några månader sen
kom som en storm, minns ni väderprognosen?
Har aldrig satt min fot i avbytarbåsen
sprungit non-stop för o fylla raderna

Det är jag, som fortfande flyter fram, bryter is på mitt vis
med experits, skriver mina inlägg med vishet!
Vem? Var han som ni fråga efter,
när ni behövde lite röj på era fester?
Vem? Stor, ståtlig medans alla andra bloggare slaknade
Jag tog de tillbaka, och alla andra hakade
Vem? Var det ni ratade
Vem? Var det ni hatade?
Vem? Var det ni saknade
trots allt när allt brakade (likewhoa)
Respekten går till alla er som orkat stanna kvar, o vet att ni får allt ni ser

Välkommen tillbaka
- Det är skönt att va tillbaka!

Ni läsare har satt dina spår, jag fällde en tår
Var borta en vecka, fast det känns som igår
Krig, jag har tagit, i strid har jag varit
Slitit, försökt ta mig in på internet - som vanligt!
Vem? är en bluff, som sett mig under lupp
Jag har aldrig skrivit nåt som jag inte själv kunnat backa upp
Vem? håller fortet och ställer sig mot klungorna,
bäst o kliva undan när jag fyller upp lungorna
Ett blogginlägg till er som kräver nåt viktigt
Två inlägg till er som söker nåt riktigt
Tre inlägg för Stockholm, fyra för Norrland
Fem inlägg för Sverige
Vem? Är han som ger respekten till er
Som höll ut tiden jag var borta

Välkommen tillbaka
- Det är skönt att va tillbaka

Jag finns längst fram i kabinen, pärlor för svinen
De e jag som styr maskinen, japp ni kan rutinen
Tiden, att ni som vet,Får en fet injektion
Med det finaste,sjukt cleanaste
Känn pulsen, när ådrorna blir heta
Av en bloggares klassiker, och gör det till en spastiker
Vem? Levererar
Vem? Dominerar
Vem? Segregerar gruset från juvelerna
Vem? Din fart, jag kommer till din stad
Drar fram som en orkan, lämnar dig i ett vinddrag

Välkommen tillbaka
Det är skönt att va tillbaka


Det är verkligen skönt att va tillbaka!

/ En segerdans av Johan!

Av Johan - 19 oktober 2007 11:04

till alla som någon gång såg skellefteå spela hockey i fjol, detta fick mig att le, det är saxat från färjestad-fansens forum:


"Nån mer än ja som längtar tills Lintner kommer? Vi behöver minst en back till ändå.
Ser riktigt osäkert ut bakåt"

Av Johan - 19 oktober 2007 11:01

japp, snart bär det iväg mot hufvudstaden.. om typ en timme..

det är liss klass som ska dit o först gå på stan, sen se en dansföreställning på kvällen, o hennes lärare har fixat en biljett åt mig så jag kan följa! yeee!


far väl iofs mest dit för att få vara i stockholm, men dans är väl inte så pjåkigt heller antar jag..

Av Johan - 18 oktober 2007 21:38

sverige 1

nordirland 1

tetris är roligare

Av Johan - 18 oktober 2007 15:50

japp, jag är just nu på en sån där folkhögskola...

väldigt mysig ute-miljö, trevliga rum i fina gamla hus..

jag är alltså på besök hos lissan, på hennes folkhögskola..

och folket här verkar trevliga, har dock inte haft tiden ännu att prata med några än... eller jooo liite iofs, i matsalen, men inte annars..

och nu när vi ändå är inne i matsalen( ska väl egentligen vara "är inne på matsalen" för att vara gramatiskt korrekt, med tanke på att vi inte pratar om fysiskt inne, utan bara "diskussionsmässigt", men tycker i blev roligare) ;

jag satt där, i lugn och ro och åt mat med liss...

några bord från oss sitter det några i hennes klass, som sitter och sjunger..


"okej, typiskt estetare, detta är väl ingen stor grej", tänkte jag..

sen när dom sjungit klart, så ställer dom sig upp, går och ställer sig på ett ställe i matsalen med en mer "öppen yta".. sen har dom en kramring..

japp, ni läste rätt, en kramring... dom var väl ca 8 pers, killar o tjejer..


jag vet inte riktigt vad jag ska säga, dom verkar hursomhelst ha en bra sammanhållning osv, och det verkar vara väldigt trevliga människor..

men en kramring? det var oväntat...

sen grädden på moset, när alla har fått kramas med alla, ja, då går dom och sätter sig och fortsätter äta.. jag tänkte liksom "okej, ett kul sätt att avsluta sin middag på", men näe, dom bara tog en paus mitt i maten för att kramas...


måste säga att jag blev rätt chockad.. men det är väl mitt problem, det är ju jag som är en insnöad norrlänning som inte ännu blivit vän med såna här .... högst förbryllande saker..

jag vill inte på något sätt dissa det dom håller på med, dom ju bara ett gäng människor som gillar att ge kärlek och värme till andra.. det är ju egentligen bara bra, det är en väldigt "o-svensk" grej, och jag brukar faktiskt förespråka "o-svenska" grejer och klaga på att vi svenskar ofta är så torra och skygga mot andra..


men vafan.. jag menar, en KRAMRING????


här ser vi folk i en helt random kramring, alltså inte folk härifrån..

Av Johan - 16 oktober 2007 15:42

Såg just nu att västerbottens folkblad har haft en tävling, där man kunde vinna hockeybiljetter till matchen björklöven - malmö..

nu har vinnaren korats, men det intressanta i kråksången är inte vem som vunnit, utan att det faktiskt FINNS folk som fortfarande vill se hockey i umeå..


det är ju mitt i damfotbollen o allt!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards