Alla inlägg under december 2009

Av Johan - 30 december 2009 15:30

..och lite klöver är vad jag behöver.


bordshockeyturnering idag.


tillfälligt avbrott i bloggen pga störd dator.

vi återkommer när ny dator är införskaffad, alternativt att datorn ännu en gång återuppstår från det döda.

adjöken

Av Johan - 27 december 2009 01:59

i julklapp fick jag bland annat en tidning/bok av evlis.

om ni inte förstår vilken elvis, så kan jag säga så mycket att det är den elvis som finns som serie i norran.


iallafall, jag läste nyss en så klockren serie ;

Som ter sig som följande;

Elvis fru (Hedvig) säger åt elvis när dom tittar på bilderna från julafton;

Hedvig - Men! Jag ser ju ut som en kärring i håret på den bilden, varför sa du inget?

Elvis - Vad skulle jag ha sagt?

Hedvid - Att det såg för hemskt ut'?! Jag har nästan för mig att du sa att det var fint?!?!

Hedvig fortsätter - "Nu har jag ju gått omkring och sett ut som en idiot... säg sanningen nästa gång...."

Nästa dag, Hedvid står och noppar ögonbrynen..

Elvis; - Du har noppat bort alldeles för mycket! Det ser för jävligt ut!!


Sensormoralen lyder;

Vi killar gör så gott vi kan,, även fastän det inte alltid verkar som det..

Av Johan - 25 december 2009 01:07

kom hem 23.45 ikväll, efter en mysig julafton hos annelie.

väl hemma tänkte jag "oh, jag måste ju skriva ett blogginlägg innan julafton är över..

så jag slog igång datorn..

men visst fan ska den låsa sig.. så jag tänkte "jag loggar in på internet genom TV;n, då hinner jag kanske skriva.."

Och jag hann.. var inne EN MINUT innan tolvslaget..

MEN..

av misstag kom jag åt "bakåtknappen" och vips, när jag skulle skriva igen, stod klockan på 00;00.

det var över.

jag hann inte skriva ett inlägg på julafton.

fan.

ska inte ens önska er god jul.

"God Hjul", kan ni dock få!
:)

Av Johan - 21 december 2009 12:09

.. och eftersom att koka palt inte direkt är så krävande av "kocken" sitter jag här istället!

kallt ute.. o snart ska jag o elliot & edvin ner till kioskpiraten.

KALLT!

blir då ingen sväng till stan iallafall, det är en sak som är säkert.

Av Johan - 21 december 2009 12:06

..är just nu en härlig syn.


Lag                         Poäng

Newcastle                 49

West Bromwich         39

Nottingham Forest    39

Cardiff                     36

Swansea                   35

Leicester                  34

Av Johan - 21 december 2009 00:49

Tänk dig... mitt i natten, öppet fönster, tjugoåtta grader
sitter och pratar och du har en brud att koppla av med
har visserligen aldrig bott vid havet
men ni njuter ju nu av saker som promenader på stadens trottoarer


tänk dig slutet, när väntan varit vedervärdig
äntligen breder den ut sig, känslan av "redan färdigt"

känns rätt rimligt, efter kyla månader i sträck
att värmen återvänder och allt ordnar sig direkt


det som var jobbigt, du har slutat bry dig om allt det där
en kosmonaut på besök i en lycklig atmosfär
för då och då finns det stunder då vi är värda dom
när små saker blir stora på väldigt nära håll

Av Johan - 20 december 2009 22:32

newcastle vann lill-derbyt mot middlesbrough med 2-0.

härligt!

Av Johan - 20 december 2009 22:27

...har jag haft ..

nu verkar den på något magiskt sätt repat sig ( jag har en själv-healande dator, som ni vet )..

dags att formatera om, dock..

just nu är elliot o edvin här, elliot sitter o spelar fifa..

"jaa, han missade.." / elliot.


kvällen har i övrigt spenderats hos frida, och bingolotto.


jag, elliot o edvin vann inte, likaså linda, men frida fick sig en ny lott!

gratulerar!


oj, inser nu att klockan är 22.30, kanske dags för grabbarna att sova?!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards