Alla inlägg under december 2007

Av Johan - 30 december 2007 21:32

Ja, i fredags var det alltså 30-årsfest och LFA.

LFA, Live Football Association, är en förening med ett mindre antal "fotbollstokar" som träffas några gånger varje år för möten inom genrern "alkohol, glädje och fotboll".

Kärnan i gruppen är "styrelsen" som innefattar ungefär 5st(?) pojkar/män som alla har varsin speciell uppgift.


Dagen innan hade Robert, 30-årsbarnet, förklarat för mig hur viktigt det är att komma i tid. Ett sånt beteende skulle mycket väl kunna innebära en "protest", vilket innebär att någon av de närvarande lämnar in en protest till en av styelsemedlemmarna som sedan skriver upp protesten, grund och yrkane, i "den svarta boken", och sedan läses denna upp och om protesten gillas av majoriteten av styrelsen så bestäms ett straff.

Jag skummade igenom boken och märkte att ett återkommande straff var  s.k "Kinasprit", och utan att gå in mer detaljerat vad Kinasprit exakt är, så kan man konstatera att det inte innebär nåt mumsigt.


Hursomhelst, klockan 13:00 var det utsatta tiden, men självklart är inte robert där. Han är försenad! Otroligt dåligt beteende av en styrelsemedlem! Dock så var han inte ensam och detta rann tyvärr ut i sanden och innebar inget straff.


När alla samlats var det dags för en dagordning, ordförande Mattias Remahl berättar i grova drag vad det innebär med LFA-möte. Sedan är det Fredrik "Foppe" Forsberg som delar ut drinkar till alla och håller ett tal. Detta är i efterhand dock ett klockrent försök att supa ner de andra deltagarna då jag misstänker att det endast var sockerdricka i foppes drink ( han tog sig till semifinalen vilket känns annars som ganska så avlägset mål för foppe )...


Efter drinken så är det dags för lottning, och jag får som "prospect" (?) äran att dra lagen.

Jag hamnar i grupp B, och som på förhand verkade som en tuff grupp.


Sedan kom första protesten, jag och robert spelar på fotbollsspelet ( ett klassiskt bords-fotbollsspel ), innan turneringen börjat i max 15sekunder och åker på ett straff - 5cl vodka.


Innan turneringen fick sin start, spelade ordföranden, som verkar ha en grym förkärlek till sången, nationalsången. Det har ioförsig jag också, men blev förvånad då han spelade den säkert 4-5 gånger under kvällen.

Spänningen började succesivt höjas inom lägret, och nu började gliringar, protester, självsäkra "jag-ska-vinna-allt-meningar" ( mest ur munnen av mig själv ), könsord och andra groteska/stöddiga ord från deltagarna.

Tävlingen kan börja!


Sen själva matcherna är inget jag vill gå in på allt för mycket, förutom att jag hade en jämn batalj mot semifinalisten ( som då alltså redan lyckats med sitt försök att fylla mig med alkohol ), foppe, dock förlust med 1-3.


Finalen spelades senare, då allas respektive kommit, mellan Matte och Mattias remahl, "remmen" ( självklart efter det att nationalsången spelats för sista gången ). Remmen såg grymt tänd och förväntansfull ut, och liknelsen mellan honom och en fyra-åring på julafton förekom ett antal gånger...

Inte alltför spännande match dock, och resultatet blev snabbt till en klockren seger för Remmen. Dock en i stort sett bra insats av Matte i turneringen, då han aldrig kommit så långt som denna gång!


Sedan var det middag, mycket god mat, och sedan lekar, presentutdelning och lite mer lekar.

Jag vände personligen hemmåt runt 00.45-tiden, och då hade festen inte riktigt slutat än, men var på väg att "avrundas" litegrann...


Hursomhelst, en väldigt trevlig dag, kul att få se vad som egentligen händer på dessa LFA-möten! Över förväntan!

Tack för mig!


Ps. Helena & Robert, hur mycket är jag skyldig för maten??

Av Johan - 28 december 2007 10:43

ikväll blir det 30års-fest, LFA & middag!

återkommer med resultatet av dagen - imorgon.

Av Johan - 26 december 2007 16:43

ja, snart drar jag till olov...

och klockan 21 är det träning en timme med ibs.. ska bli kul, var ett tag sen man lirade..


jag trodde att aik hade match idag, men det är klart dom inte har.. jag måste ha drömt, för när jag vaknade upp var jag säker på att aik skulle möte södertälje i kväll..

jag sa t.om att jag inte skulle kunna träna för att jag skulle på hockey..

haha, ibland blir det knas..

Av Johan - 24 december 2007 12:27

Ja, God jul på er alla!


Jag funderade i morse - hur många skulle läsa ett inlägg av mig på självaste julafton?

Så mest därför jag skriver idag..

plus lite statistik som jag vill förmedla - i december har jag haft mest besökare i min blogg - hela 388 stycken olika användare!

Statistiken här fungerar på detta viset - antal besökare per månad är alltså bara EN person, så om du loggar in från din dator varje dag under en hel månad så räknas du bara EN gång i månads-statistiken, men om man går in på "dag-till-dag-statistiken" så räknas du en gång varje dag..


den 21:a december hade jag hela 88st besökare.. detta är nog mest pga. min rubrik den dagen - folk hittade min blogg på google väldigt lätt då..

jag vill inte skriva det ordet i denna blogg - för då kommer det hit massa andra läsare som egentligen inte läser min blogg, men som hittar mig genom google.


så, okej, nu får vi se hur många som läser min blogg idag - god jul på er andra!


ps. min huvudvärk, jag har aldrig fått ett sånt sprängande besök tidigare - måste säga att det var förjävligt.

nyktert på nyårs?

Av Johan - 22 december 2007 13:20

Du kommer säkert hem till lägenheten, in i kvarten

Innan du hängt av dig jackan så står ditt hår i nacken

Du tänker "det måste vara bördan från jobbet,

som jag har tagit med mig hem" - du trodde fel,

nog om det, du fortsätter med den vanliga rutinen

Du gör din juice, och kramar ur din apelsin och flinar

Du hämtar smör till brödet, breder ut med kniven

Märker inte att någon ser på dig hela tiden

Mmm, jag ser det smakar gott, mmm

en tugga till, mmm, får ingen annan smaka nåt?

Hmm, jag ser du roffar åt dig, hur du kokar upp ditt thé,

dricker upp koppen och sover på de

Huh, en timme eller två, du vaknar upp

med samma skumma känsla, men kan inte sätta fingret på de

"Varför slösar jag min tid?" jag klättrar in i lyan

Gör mig av med dig, för att sedan ta över ditt liv.


/ Din övervakare

Av Johan - 20 december 2007 13:10

http://www.elfyourself.com/?id=1555521234


några välkända ansikten? ;)


denna elf-yourself-hysteri på internet är ofrånkommande..

Av Johan - 20 december 2007 13:00

Just hemkommen från tentan, men innan jag avslöjar hur det gick, så ska jag ta det från början;

Igår försökte jag "varva ner" i tid som min mamma så vackert brukar kalla det..jag ville vara utvilad och iallafall få 8 timmars sömn inför tentan..

jag tog det lugnt, tittade lite på vänner och låg i sängen..

klockan 12 hade jag borstat tänderna och allt sånt, och var redo för att somna - trodde jag!

Alla möjliga tankar började att flöda i mitt huvud, det som jag mest tänkte på var huruvida jag borde hoppa av rättsvetenskapen och utbilda mig till polis om kanske två år ( efter två års "rehab"-träning så jag kan återfå min förra otroliga muskulösa kropp och kondition..

sen kom jag på att jag inte behöver träna så mycket kondition, för att jag redan nu skulle klara det testet..


jag tänkte verkligen på allt - och det gick inte att somna..

det var nog även delvis pga att jag hade en sådan otrolig adrenalin inför tentan - jag var verkligen peppad på att klara den"

klockan 03.10 tittade jag på klockan - fick panik..

men som tur var så kom tröttheten just efter det  och jag kunde somna in, uppskattningsvis klockan 03.30

klockan 07.00 ringde min klocka..

utvilad efter hela 3.5timmars sömn, steg jag upp och välkomnade morgonen med ett stort leende!

peppen inför tentan fanns fortfarande kvar inombords och jag kände mig verkligen sugen på att skriva en jävulskt bra tenta.

jag tror att bara mitt sug efter den "perfekta tentan" gjorde att jag på ett lättare sätt kunde tänka logiskt - jag kände redan på kvällen innan att jag skulle kunna klara av att ha detta logiska tänkande under tentan..

vilket jag också hade - jag är just hemkommen från tentan, den gick bra och jag borde klarat den, men man vet aldrig, kanske överarbetat några frågor..speciellt fråga ett - jag kände bara att jag ville skriva huuur mycket som helst, och kan ha angett någon/några paragrafer för mycket..

men so what!

nu ska jag bara städa sen drar jag hemmåt!

tjohej!

Av Johan - 19 december 2007 22:01

Inbjudan!

Du är varmt välkommen till mig nu på söndag, den 23:e december, någongång mellan 09.00-14.00

Jag ska nämligen på fest på lördag, och vad vore en fest utan din otroliga inramning, dagen efter?

Jag kommer troligtvis sova i stan, hos liss, och om du undrar över adressen kan du ringa mig!


När du har bestämt dig huruvida du dyker upp eller inte, så kan du skriva en rad här!

Tack på förhand! / Din människo-kropp

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards