Alla inlägg under november 2008

Av Johan - 29 november 2008 12:08

..japp, det hände igår.

kom på hur aik ska spela när renberg gör comeback:


Dimitrakos, Moran, Renberg

Söderberg, McDonell, Månsson

Koskenkorva, Karlsson, Söderström

Jimmie, Forssell, Krekula/Larsson


Alltså får Kent gå Center i andra!


kom och tänka på ordet 'kanske'.

det är ett lustigt ord.........

kanske, om man delar det på mitten får man två ord, KAN och SKE.

Det är ju egentligen samma sak som kanske.

- Ska vi gå och se hockey?

- Jaaaa, det kan ske.


Då går vi till engelskans motsvarighet - Maybe.

Dela det, då får vi May och be... May be = Kan ske


Jag är otrolig!

SLUTA LÄSA MIN BLOGG! BÄTTRE ÄN SÅHÄR BLIR DET INTE!!!!!!!

Av Johan - 28 november 2008 11:54

..och nu ska man alltså börja fundera på kedjor i skelefteå då renberg kommer in...


Dimitrakos, Moran, Renberg

McDonell, Forssell, Söderberg

Koskenkorva, Karlsson, Söderström

Månsson, Jimmie, Larsson


men inte lätt. jag vill inte ha månssson i fjärde, och jag vill att mcdonnell och månsson ska spela ihop, men det går nästan inte..


har även funderat på att sätta koskenkorva med dom två bänknötarna

Mintuu och Absolut, men vet inte riktigt..

Av Johan - 27 november 2008 17:05

Hotell-weekend! Vad skulle du säga om att få fara med flick/pojkvän, bästa kompisen eller kanske hela famlijen, och få besöka denna attraktiva .... attraktion?


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article3870706.ab


David, nu har du nånting att bjuda emelie på när hon kommer hem över jul ;)

Av Johan - 27 november 2008 14:44

Blev sent inatt.. hade svårt att somna.. inte så konstigt med tanke på att jag sov till 11 dagen innan..

tror jag låg och vände och vred på mig till 03.00 det roliga i det hela var att jag skulle skjutsa liss till jobbet.. hon började 06.00

så 05.30 steg jag upp.. som tur var så är jag relativt van att bara sova 2-3 timmar och stiga upp relativt pigg på morgonen pga bageri-jobbet där..


så det gick bra!

sen när jag kom hem såg jag på nyheterna, var om dom som har okuperat flygplatser i thailand och dom här terroristerna som tagit över nåt hotell nånstans..

mysigt faktiskt, kändes som jag var den enda som var vaken,  det var kolsvart ute.

07.00 la jag mig, och sov till 13.00, vilket var mindre bra!


nåja, nog med klockslag.


eller, några till;

15.55 ska jag börja köra till liss jobb, ska hämta henne också..

så nu är klockan 14.47 och jag har 1 timme, 8 minuter på mig att spela lite

football manager..

Good luck!

Johan Ulfsparre, 27 november 2008.


Förresten, helena; kan jag komma o se hockeyn idag? den börjar 19.00 och slutar därför ungefär 21.20, om det inte blir sudden death.

Av Johan - 26 november 2008 23:29

Tänkte bara tvär-skriva såhär efter träningen..

riktigt kul träning, gick rätt så bra också, spelade Center, vilket jag har börjat göra mer och mer nu.. och fastän jag är lika lat som Moran hemmåt ( nästan ) så flyter spelet på bra.


När träningstiden var slut körde vi "sista målet - förlorarna får plocka sargen", och det skulle visa sig ta tid - tog drygt en kvart för att få in målet.

Det gjorde vi. Fast olov sa att bollen inte var inne.

Då gjorde dom andra mål.

Kul!


Ska upp 05.30 imorgon och köra liss till jobbet.. sen ska jag tillbaka hit.. och runt 9-tiden ska jag o lämna in nå papper på stan..


sen hockey på kvällen! sen troligtvis till olov! japp!

Av Johan - 24 november 2008 22:43

...efter träningen.. var 14pers + två målvakter, snacka om lite folk..

tur att det bara var en-timmarsträningen idag då.

gick åt helvete på träningen. då vet ni. 


tror jag kommer somna snart.


Av Johan - 24 november 2008 19:13

Det här var lite kul, jag kan titta och se vilka referenser jag har till min blogg, dvs vad folk har sökt på tex www.google.com, eller www.yahoo.com , för att ha kommit till min blogg.

Tex, det var en som för nån dag sen hade sökt på "hata arbetsförmedlingen" på google och hittat min blogg.


Bra sätt att breda ut sitt budskap på!


En annars vanlig sökning är "johan ulfsparre" på google.


Och, på läsares begäran har jag gjort en ny omröstning.

Jag har länge velat ha en ny, kom bara aldrig på någon.

Förra omröstningen vann "Friends".

Bra val.

Scrubs är dock roligare.


Då vet ni!

Av Johan - 24 november 2008 11:13

Det är snöstorm ute.. och jag fick en trojan på datorn igår.

Höll på att bli tokig.. men data-uffe tog tag i saken och 03.00 inatt var datorn fri.

Dock verkar det vara någon dll.fil som blivit skadad. mindre bra.


igår släpptes 24-redemption, filmen som linkar ihop 24 säsong 6 med kommande säsong 7.

Imorse tankade jag den som torrent, full-HD. yeeey :D

teknologin ;)


Har på Jay Leno-show, nu säger han att kiefer sutherland kommer som gäst senare i programmet! vilken timing!

Ska nog äta lite frukost/lunch snart.

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards