Alla inlägg under januari 2010

Av Johan - 29 januari 2010 22:39

tänkte ta en tripp bakåt i tiden..

hela 7 dagar!
in på förra helgen alltså..


fredag kväll spenderades först med "grabbarna" från klassen, hemma hos totte på sunnanå.. sen vidare på förfest i en studentkorridor..

sen avslutningsvis vidare på traversen, studentpuben..

absolut en bra kväll!

***

sen var det ju såhär att daniel och olov skulle iväg med supporterbussarna och se AIK's bortamatch mot timrå..

dom hade försökt få med mig dit, men jag hade som sagt nej hela tiden..

iallafall så hade jag nån gång under fredagen anmält mig ändå, utan deras vetskap.

***

iallafall, på lördagmorgon vaknar jag i PANIK!
jag hade nämligen glömt att ställa klockan..

"nejnejnej" säger jag högt medans jag sträcker mig mot mobilen..

07:59 står den på.. en timme före bussarna skulle gå..

PERFEKT!

Så tog en snabbdusch, köpte en macka på statoil och vandrade upp mot arenan..

***

ett riktigt trevligt möte utspelade sig vid bussarna, det jag hör är daniels röst "ULFSPARRE!!"..

riktigt, riktigt trevligt!

resan var ett stort tjatter-kalas, var som att vi inte hade träffats på flera år, när vi i verkligheten hade sett bara två dagar innan..

***

sen är det egentligen bara en till grej jag vill ta upp med resan, det var när vi stannade i övik för matstopp på max..

när vi kom in sjöng vi (c;a 50 pers som skulle äta där) "Vi hatar Modo".

då blev hon i kassan förbannad och sa att "vi har faktiskt andra kunder här.. visa respekt annars skickar vi ut er.."

roligt faktiskt.. men vi blev lugnare sen ;)

***

en sista sak.

bästa resan - nånsin.

dom 40 milen har aldrig gått så fort ..

Av Johan - 29 januari 2010 22:34

Morgondagen ryktas bli lyckad..

11:30 har vi match mot rundvik...

en match vi bara ska vinna.


sen efter det blir det att dra till frida, för en liten uppladdning inför AIK-Luleå..

sen efter det blire käk, sen bordshockeyturnering hos danne..

onekligen en grymt bra dag..

Av Johan - 28 januari 2010 16:19

..återgår till kurslitteraturen...

Av Johan - 28 januari 2010 16:13

efter ett samtal, några rivna papper, känner jag att koll på ekonomin är på en lagom nivå igen.

nu har jag kollen.

...

filosifisk föreläsning idag mellan 10-15.

subjektivitet versus objektivitet.

let's go!

***

skolan i all ära, men för att byta tema..

nånting helt annat, i en helt annan värld;


"man borde börja bygga en grund, men man bygger ett slott"

Av Johan - 25 januari 2010 16:01

ett inlägg nedan påstår jag att vi är "nästan" 50 elever i klassen..

det stämmer tydligen inte..

vi är 59st...


hade en föreläsning om alkohol idag..

ganska intressant, även om man kanske inte kommer ha så mycket nytta av den på kommande tenta, men ändå..

ska göra ett experiment nu på lördag, som jag kom fram till under föreläsningen..

jepp jepp!

snart ska jag stoppa i nånting i magen, innan kith kommer..

sen senare blir det träning!

Av Johan - 24 januari 2010 19:21

lite humor kan man försöka kosta på sig..


  

för er som inte riktigt förstår, så har google en funktion att om man söker på en mening/fras, så kan denna funktion ändra ett ord för att den tror att det var det man syftade på..

det längst upp är alltså det som personen i fråga sökte på... sen ser ni ju själva vad google ville ändra det till :P

Av Johan - 24 januari 2010 14:05

cause I'm looking at you through the glass

don't know how much time has passed

but oh god, it feels like forever

Av Johan - 22 januari 2010 15:32

.. klass med nästan 50 elever, så är vi 7 killar.

absolut!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards