Alla inlägg under januari 2009

Av Johan - 30 januari 2009 18:24

ja, har städat lägenheten idag, jag o lissan..

nu sitter jag här och ska lira en nhl09-match, väntandes på liss, kith, marika och annelie..

dom ska handla godis eller nåt..

vi ska se 24 ikväll..

men jag ides inte ha nåt.

ville ha en "alone-time" med ps3an i 20 min ;) haha

Av Johan - 29 januari 2009 16:33

Så, jag hittade denna på emmas blogg, http://emmabom.blogg.se/ )

 så klockren, så måste bara lägga in här..:


Livet som 80-tals barn

Vi "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem

Vi slog in skolböckerna i diverse fina papper/skydd för att vi
behandlade dem med respekt

Vi samlade på allt - främst kapsyler och sudd

Vi som på egen hand lärt oss datorer/internet/fildelning och
dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail

Vi jublade när gröna/svarta tavlan byttes ut till whiteboards i skolan

Vi trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs

Vi spelade in musik på kasettband genom radion

Vi läste OÄ i skolan

Vi smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen

Vi hade påtvingade brevvänner i grannorten

Vi läste KP

Vi fick inte slänga maten eftersom det fanns barn i
Afrika som uppenbarligen var hungriga

Vi älskade bockstyren och max antal växlar på cyklar

Vi var de som började med lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på
oss innan vi hade hjärtat att sluta med det

Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet

Vi går igång på "När du hör den här signalen *pling*, när du hör den signalen,
då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."

Vi var tvungna att blåsa i våra nintendospel för att de i överhuvudtaget
skulle fungera, teknik: kraftigt men utan salivstänk

Vi tyckte att vi var extremt välberesta genom timmar
framför BackPacker (1 och 2)

Vi hade i skolan bänkar med lock på

Vi fick onödigt mycket information om att vi skulle
ringa 112 i stället för 90 000

Vi kunde ringa in och få chansen att spela Hugo i direktsändning
(och tycka alla andra var så dåliga) för att vinna sega råttor av Sofi Propp

Vi kan skillnaden mellan discodans och tryckare

Vi kunde inte låta bli att undvika att använda samma fraser
som i "Berts Dagbok" i våra egna dagböcker

Vi trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen

Vi använde gnuggisar dagligen

Vi lät mamma fläta hela håret i små flätor när håret var blött,
och sen sov på dessa under natten för att få vågigt hår till kommande skoldag ( för tjejerna då, antar jag ? )

Vi hade en hel hylla med filmer som vi spelat in från TV på kassetband

Vi som glömde skrivstilen snabbare än vad vi lärt oss den



hehe, jag känner mig då träffad ... någon mer? :O

Av Johan - 29 januari 2009 14:29

det blev en långdag idag på jobbet, inte alls så länge som jag trodde...

så nu när jag har ätit osv, ska jag sätta igång med städning!

Av Johan - 29 januari 2009 14:24

fryser spelarnas löner.. alla spelare är fria att gå..

jaa, vad ska man säga, är det någon som är förvånad?

okej att man har en som percy som kan spotta in 10 miljoner lite då och då, men då måste man kunna förvalta pengarna väl, inte bara köpa spelare och spelare som bara kostar en massa pengar för klubben..


det är när jag ser detta, som jag får det på papper vilken bra styrelse i skellefteå vi har, när det gäller ekonomin.

de spelare som köps in är inte jättedyra, utan det är spelare med rätt inställning och som spelar hockey främst för att det är kul, inte för att tjäna pengar.


grattis malmö. jag tycker inte synd om de i ledningen.

fansen hade rätt när dom för nån månad sen hade uppe en flagga med texten "ÖVERBETALDA HUNDAR".

det är fansen det är synd om.

ledningen borde alla avgå.

skäms.

Av Johan - 28 januari 2009 20:04

Diskar. Ja det gör jag.

och imorgon blire jobb.. börjar typ.. 05.45 får se. kanske far dit tidigare och fikar med david..? ;)


ska doppa 'bitar' på jobbet, dvs lägga kakor i choklad.

det blir ett så kallat 'extra jobb'.

bra med cash..


nä nu drar jag på träning!

..

Av Johan - 28 januari 2009 00:08

eller finne på väg in?

presskonferens imorgon ( egentligen idag, om man ska vara petnoga, 00:08 nu.... )

Av Johan - 27 januari 2009 17:44

hur min t-shirt hamnade i eran tvätthög?

det är enkelt - jag o liss brukar försöka smussla ner våra kläder i eran smutstvätt för att få de tvättade.. sen när maskinen är klar skyndar vi oss och slänger ut våran tvätt och sen smyger vi ut, genom garagevägen.

HELT utan er vetskap.

Av Johan - 27 januari 2009 16:14

http://se.youtube.com/watch?v=1zgja26eNeY


johnny cash, vilken stjärna.. 


jag o liss var på jula idag o köpte en hängare.. så nu har vi nånstans att ha jackorna på, haha!


hockey ikväll? frågan är ju om... eller ska man kanske lira lite tvspel istället??

hm, måste bestämma mig snart..


nu ska jag äta laxen som jag fick av morsan igår!


helena - ja, det är min t-shirt! var förbi idag, men du var inte hemma!



alhem fuck-ups, haha....

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards