Alla inlägg under september 2007

Av Johan - 30 september 2007 21:51

jaa, har inte skrivit nånting i helgen, har inte direkt varit nånting vid datorn...det har varit en händelserik helg;

jag har badat i badkar med lissan, jag ska sett aik spela en grymt stabil match mot frölunda, jag har börjat dricka alkohol klockan elva på morgonen, vilket jag inte i vanliga fall brukar ( det skriver jag bara som en censur till mamma och pappa, egentligen brukar vi alltid börja där vid elva-snåret nångång ), jag har fått höra två tjejer helt seriöst stå och predika/diskutera emot mig angående att alla människor, när dom blir nog fulla, "FAKTISKT, bara har sex pga instinkten att föröka sig, även fast det är omedvetet"...

säga vad man vill angående det, men isånnafall måste det bara inkludera tjejer...


jag är ganska säker på att om en kille i förväg visste att "om jag har oskyddat sex med den här tjejen nu så KOMMER hon bli med barn", ja då skulle den killen använda kondom..

även om det är lika värdelöst som att äta kola med papperet på..


nu får man väl se vad det blir i veckan, hur länge jag stannar osv, har bara lektioner idag och på onsdag, men vi ska säkert träffas i studiegruppen på onsdag, torsdag eller fredag..

hoppas på onsdag, då far jag nog hem då.. eller på torsdag..


på fredag har hofva, jacke, hjalle, jensa m.m "avslutningsfest"..

hofva ska bli kines och dom andra ska till norge och bli rika..

knappast på upplevelser, men pengamässigt kanske en liten slant..

och sen köpa alkohol för pengarna, fara till danmark, se fotboll och slåss med domarn - Det nya sättet att bli kändis på!


nåja, nu har jag skrivit klart för idag...

vill bara avsluta med att, för er som inte redan visste, Svensson Svensson, har börjat om!! gustav, max och alla andra.. gustav har fått sparken från posten, men som han säger "En postbärare är alltid en postbärare", så har han fortfarande kvar sin titel..

samma skådespelare också tydligen, förutom dottern, som spelas av hon som spelade "frida" i "skilda världar"..

jaaaaaa, jag såg faktiskt skilda världar när jag var liten, jag hade inget val, jag har två systrar som tvingade mig! BLAME THEM!


så, lördagar på svt, repris söndagar! tror jag...

källa: Ida Wallin.


----

"Jomen nog vill jag ha barn.. men vi kan väl ändå ha kondom"?

Av Johan - 27 september 2007 18:56

sitter just nu och pratar med danne, han är på hockey..

eller, pratar och pratar, jag lyssnar på stämningen i hallen..

satan va sugen man blir... men får vänta tills på lördag

och nu får antos nåt pris..



oj, nu börjar nationalsången..

ojoj, snacka om stämning..

nåja, det finns ett annat ställe i skeå jag också skulle vilja vara på nu..


tar mig friheten att kopiera från www.norran.se/adamblogg

angående stämningen;

"Micken fungerade inte när nationalsången skulle sjungas - då tog klacken över….mysigt…..Det är drag i hallen, men så mörkt att jag inte kan se om det är utsålt ännu….."



Av Johan - 25 september 2007 16:20

det här inlägget är till danne;

http://i17.tinypic.com/5x41wdj.gif

Av Johan - 25 september 2007 12:45

usch, börjar må lite små-illa.. skrev nyss ett sånt seriöst inlägg..

jag...måste....göra...nåt oseri.....öst.....




ahh, det känns bättre!

Av Johan - 25 september 2007 12:36

hittade en börs igår nere i biblioteket, i ett studierum..

hann inte lämna igen den då, så tog med den hem och tänkte "jag lämnar in den imorgon.."

sen började jag fundera, "tänk om polisen av nån anledning skulle göra en razzia i min lägenhet ( mycket troligt, det händer ) och hitta den där börsen och fråga vems det var.. undra om jag då skulle kunna bli fälld för att ha stulit börsen? jag hade ju börsen i min ägo..

men dock så tror jag att jag inte kan bli dömd, eftersom jag blir anklagad och då ligger bevisbördan hos åklagaren och det kan omöjligt bevisats att jag inte tänkt lämna igen den idag..


iallafall, till själva poängen;

när jag idag efter min lektion lämnade in börsen, fick jag lämna in mitt namn o telefonnummer..

och för typ en timme sen ringde tjejen i fråga som hade tappat börsen, och tackade så mycket för att jag hade lämnat in den.. och det värmde väldigt mycket, inte ofta nån faktiskt ringer upp i ett sånt här läge..

inte ofta jag gör en sån här grej, men det kändes .. bra, på nåt sätt, när hon ringde och tackade.. jag gjorde bara det självklara..


så dagens goda gärning?

det gjorde hon.

Av Johan - 24 september 2007 21:00

pratade med syrran nyss..

fick ett tips : "om du ska gå hem från krogen så ska du ALDRIG stanna i en snöhög, lägg dig i nån trappuppgång istället"..

tycker det är kul att släkten inte längre försöker med saker som "ta det lugnt med drickandet", eller "alkohol är farligt", utan direkt ger tips om var man ska däcka..


Grattis på födelsedagen, syrran!

Av Johan - 22 september 2007 20:45

jaa, klassfest igår.. de var ball..

hehe, det koreograferades en "fylle-dans" till "caramia"..

det fanns olika "regler" för denna dans, bla att man var tvungen att hela tiden ha en så kallad "turk-blick".. jag behöver inte gå in på ett djupare plan vad som egentligen menas med det, men vi är inte rasister på något sätt, jag känner faktiskt en som lyssnar på tupac..


sen var det dom klassiska "handla mat", "ryggsim" och den ännu mera klassiska "borra-hål-i-isen" - rörelserna..


sen väl ute på cleo önskade alla i klassen låten minst två gånger ( stackars DJ ).. okej, kanske inte alla, men nästan..

vi öste på dansgolvet och var kvällens kungar..


jag var nog inte den enda som vaknade upp i morse med den där förbannade låten i huvudet.. måns borde ta ut tonerna lite längre och dra ner på hårsprayen litegrann.. minst högst professionella röst-åsikt..


det blev även  lite blackjackspelande, o jag gick plus till slut.. jag hittade bland annat en mark värd 100:-, vilken jag var snäll och lämnade in i baren.. dock så tog jag glatt emot en liten lapp värd ett hundra kronor ( som även kan kallas "en hundring ) av bartendern..

så med facit i hand kanske det inte var en sån god gärning ändå?.. FAN! nåja, var nära ändå!


en mycket trevlig kväll avslutades med ungefär en timmes traskande hem..

jag fick sällskap av hanna i ungefär 20 minuter, sen när vi skulle skiljas så förklarade hon vägen, och jag försökte lägga vägen på minnet och började gå.. det slutade upp på så sätt att jag somnade i en container, på andra sidan stan...


haha, nää, skojjar bara, jag hittade hem, gick aldrig fel och var mycket stolt över mig själv..

jag hade dock magknip hela vägen, och det blev inte bättre när jag kom hem; somnade med magont kl 04.30 ( tror jag ) och vaknade upp kl. 13.35 med "COME-CLO-SEEER- CAAARA CAAARA MIIIIA!" ringandes i huvudet = huvudvärk..


var dock inte bakis!


här nedan ser vi "måsse", som vi "nära kompisar" kallar honom för, när han visar hur den sk. "turk-blicken" ska se ut. tack för kvällen, måsse!

Av Johan - 22 september 2007 20:42

sitter här och beskådar omröstningen, och har några utropstecken;

1. Enligt den har jag två vänner som läser min blogg.. det jag förvånas över är att jag har två vänner överhuvudtaget?! känns kul, undrar vad dom heter..

2. glömde just bort..


nä, hehe, skämt o sido..


jag känner mig sugen för en tripp till ikea, och alko.

jag skulle behöva en matta och lite spriiiiit!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards