Alla inlägg under januari 2008

Av Johan - 18 januari 2008 12:20

ja, har just haft min andra tenta (klarade den förra för övrigt).

eftersom jag inte haft nån ork till att plugga törs jag lova att jag inte kommer klara den. jag lovar!


vet inte riktigt om jag ska fortsätta läsa eller inte..

om jag inte pluggar, vad ska jag göra då?

ja, söka jobb nåt år.. sen ta beslutet om jag ska fortsätta om nåt år att läsa rättsvetenskap eller nåt annat.. kanske polis...? vem vet..


skulle vara kul att jobba som en sån här resevärd .. känner iaf att jag vill ut och resa..

blir garanterat en fotbollsresa i sommar till EM, sen har jag tankar på att spara ihop lite pengar till att göra en personlig resa till england.

stad? - newcastle!!

verkar iofs inte som världens roligaste stad, men ändå...


så nu, ungefär 40 minuter innan jag far tillbaka till skeå, lyssnar jag på låten "I'm comin home, newcastle", öppnar en kyld newcastle-öl och fortsätter drömma mig bort till svart-vita staden i norra england.


jag vill till geordie-land!

Av Johan - 17 januari 2008 14:35

AIK har match idag!

jag har laddat upp med pizza o lite popcorn..

är i luleå, så jag kan inte se matchen live, på plats, så jag ska se på pay per view...


sen när vi ändå är inne på ämnet sport;


igår kom beskedet, newcastle united anställer Kevin Keegan som manager!!!

Han spelade i klubben när han var runt 30år, älskad av fansen redan då, när han var.. drygt 40 ( 47 ? ) tog han över som manager, räddade klubben från att åka ner till the championship, ligan under alltså..

och när han stack, tror det var 97 slutade klubben på en andra plats i ligan!


nu var jag iofs inte newcastle-fan då, det blev jag några år efter, då dom helt plötsligt sög igen...


nåja, nu får klubben för hoppningsvis igång lite offensivt spel igen som vi saknat så länge!


'GO GEORDIE!

Av Johan - 11 januari 2008 16:00

Det som ni kan läsa om nedan är en trilogi ; "Sagan om kinesen".

Jag visste inte om jag skulle kunna skriva den här boken. Den är väldigt politisk laddad, dock varken höger-eller vänsterextremistisk utan mera hofva-extremistisk.. ( det var ett bra ord )

Eftersom den är baserad på en riktig händelse ville jag vänta och försäkra mig om att den riktiga händelsen slutade olyckligt.

Det gjorde den också!

Så därför skriver jag!

Men se till att börja med första delen - "Sagan om ringen - Sagan om brödraskapet".

Det 'är den bästa!
yeah!

sen är det bra att börja från början också!

Av Johan - 11 januari 2008 15:50

Det tog tre månader. Nu var han på väg hem.

Äntligen! Olov och U är som i extas;

tänk så mycket som har hänt; vad har hänt, vem kommer han ha med sig hem, kommer han ha alla kroppsdelar kvar, kommer han att prata kinesiska och ha kina-ögon?


-vi tänkte köpa godis till honom. våran fantasi tog oss inte så långt - kinapuffar-


Olov och U hade längtat så länge... dom hade pratat om detta... och nu skulle det äntligen hända..


-dom hämtade kinesen på falmark-


- hej killar... jag hinner inte förklara... jag råkade blanda ihop min fru xjo shi med den här tjejen Chiang Kai-Shek...


Chiang är en kille.


slut!

Av Johan - 11 januari 2008 15:44

Efter en flygresa och en lååång tågresa på en vecka, var våran huvudperson äntligen framme.. KINA!

Nu är det så här, att författaren tyvärr inte var med hofva i kina, så tyvärr kan jag inte skriva vad som hänt här. Ni får väl tänka själva!


-idioter-


Efter några månader kände han att han hade fått ut det mesta ur landet, kvinnovis, så då beslöt han sig för att utforska thailand lite..
Efter en flygresa och INTE en lååång tågresa på en vecka, var våran huvudperson äntligen framme.. THAILAND!

Nu är det så här, att författaren tyvärr inte var med hofva i thailand, så jag låter det som händer i thailand att vara något för eran fantasi!


-tänk då-

Av Johan - 11 januari 2008 15:32

För ungefär tre månader sedan - var de tre kompisarna Olov, U och Hofvas sista tid tillsammans för ett tag. Den sistnämnda, hofva, skulle nämligen iväg på en resa.

Han skulle iväg till kina och skaffa sig en fru...


-Ursäkta, fem fruar...-


fem fruar, som han skulle ta med till Sverige så de skulle få utnyttja och belasta sveriges sociala skyddsnät istället för att sitta fast i kinas diktatur-samhälle.


-Det finns en annan anledning också, men den tänkte jag låta lämna till läsarnas fantasi-


Olov och U var självklart ledsna över detta, men för lite olika anledningar.

Båda var självklart ledsna över att inte få träffa honom på ett tag, men olov kände nu att hofva kanske inte tyckte att han dög åt hofva, som alltså skulle skaffa sig en massa andra fruar...


-U var arg för att han inte skulle kunna utnyttja hofvas playstation 3-


Så, när dagen var över, tackade hofva för sig, och han satte sig på sin spark för att sparka, hela, långa vägen till ....

bussen... där skulle han åka till flygplatsen...

men väl där, så beslöt han sig för att bara titta framåt, och inte vända sin blick tillbaka, på en lång, lång tid...


-Bakom honom stod två pojkar, ensamma, förlorade, och med några få tårar rinnandes ner för kinderna... ur U's väska hängde en TV-spelskontrol....-

Av Johan - 1 januari 2008 12:30

Jaa, tänkte dra lite "årets..." i detta inlägg...

Många roliga och händelserika händelser/citat osv under året..


Årets...

Citat - "God jul, hofva." ( Olov )

Motivering; Olov Kvist på nyårsafton hos liss, när jag, liss, challe och olov stod på balkongen och tände tomtebloss. Jag kastade iväg mitt ner för balkongen och skrek "gott nytt år, thailand", eftersom hofva var i thailand och hade precis firat deras nyår ( 6h före våran tid ).

Olov vill självklart inte vara sämre utan kastar ut sitt tomtebloss och, ja, där kommer det;

"God jul, hofva."

Med tanke på att klockan bara var runt 18.00 kanske, så kan man ju fråga sig om någon hade tjuv-smuttat på nån sprit..?


Årets fyllesnack - " Jag ska fan starta en blogg... " ( Johan )

Motivering; Jag själv som började snacka med olov på en fest i somras om att jag skulle starta en blogg.. Jag hade aldrig tänkt tanken innan och dagen efter undrade jag hur jag riktigt hade tänkt... Efter några månaders funderan om varför jag ville starta en blogg när jag var full, så resulterade det i.. jaa, denna blogg!


Årets bakfylla - Min - efter festen med david, oskar, och isse..

Vet inte riktigt vad som hände, med dagen efter den festen var hemsk.. låg bara i min säng och ville dö.. kunde inte dricka vatten, då det kom upp på en gång..


Årets skönaste hand - Min hand, när jag, liss, kithe o marika spelade kort, chicago.. Jag hade, E,E,E,E,D.

Dock ska vi inte prata om min otroliga idioti efter det, då jag gjorde bort mig på ett sätt, men fick ändå mycke poäng!


Årets födelsedagspresent - Vill inte skryta, men den jag o olov gav hofva var riktigt rolig faktiskt, speciellt då vi också fick ut så mycket glädje från den. Sen blev det ju även "årets samtalsämne/raggningsnovell (replik)" för hofva, då han brukar berätta om den då han är på fest o ska prata med tjejer! En "Two in one - present" alltså!


Årets "remembering" - Jag och johan björk mindes tillbaka till mellan/högstadiet då vi ritade haschlöv och jag klampade runt i mina osiris/vans skor storlek 48, typ.. gigantiska! vi var coola då, på den tiden!


Årets..."rätt" - Syftar inte på maträtt, utan.. mer typ.. "Helt rätt" att det där hände... Jag ska inte gå in på namn, eftersom jag inte vet vem personen i fråga är ( en hona ), men det var ändå ganska ärligt, enligt olov som fick höra de hårda orden - "olov om du inte håller käften så ska jag nita dig!!"

Tjejen var upprörd över någonting som hänt, och olov som inte var inblandad försökte lugna ner henne..

Haha, kan bara tänka mig det framför mig, skönt att få tyst på honom ibland, eller vad säger du olov? ;)

Årets thailändare ( från hofva ) - Byta bort snoppen till ett ... kvinnligare könsorgan så man kan röka en cigarett i sitt nya hål vid självaste 12slaget ( nyårs ).

Hofva fick bevittna detta, inte själva "extreme make-overn" eftersom den var gjord veckor innan, utan själva "rökeriet". Måste ha varit en syn!

( Vill bara understryka att det alltså inte är hofva som GJORT detta, utan bara sett detta...

thailand alltså.. 


Årets fight - Jag och liss ( flickvännen ) som hade en brottningsmatch i min hall.. Jag skulle visa elliot och edvin, ( syskonbarnen ) att jag är mycket starkare än henne.. Detta slutade upp i att liss fick några blåmärken på hennes armar och ben..


Årets farväl - Två stycken, först när liss skulle till örebro, vilket var mycket tragiskt farväl, och sen när hofva skulle till kina.. två mycket tråkiga förväl, dock när liss for var det mer "nääää far inte" och när hofva for var det mer manligt - "Vi båda vet att du måste göra det här.. du har ett uppdrag att slutföra.. vi kommer troligtvis aldrig mer ses igen, och om vi gör det, kommer vi inte kunna kommunicera för du har då troligtvis glömt bort det svenska språket."


Nåja, det var allt vi hade att bjuda på denna gång, om ett år återkommer vi med ännu mera "årets"!

Tack!

Av Johan - 1 januari 2008 12:01

Gott slut, gott nytt år, all my readers!

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards