Alla inlägg under juni 2009

Av Johan - 29 juni 2009 16:31

Klockan är c:a 15.40

Tjugo minuter kvar av 10-timmarspasset.

Våran städerska kom just på jobbet och hade börjat köra med en städ-maskin i bageri-avdelningen där jag stod och jobbade.

"Satan", hör man, och så börjar det ryka från golvet.

Då hade det av ett misstag hamnat fel vätska i städ-vattnet, det var nåt giftigt..

"Håll andan", sa lars.

"Det är inte farligt", fortsatte han, "men man ska inte röra vid det".

"Och inte heller andas in för mycket".

Kände hur det började sticka i halsen om man stod där för länge, och nu när jag kom hem kände jag faktiskt lite lite lite blodsmak i munnen.

Men var ingen fara, jag lever :D


Är hos morsfars, dom är ute i stugan så jag har huset för mig själv.

Nu äre musik, max i högtalarna just nu ---> http://www.youtube.com/watch?v=DE9IchvpOPk


Sen kanske lite green day, varför inte?

Av Johan - 25 juni 2009 19:50

...är verkligen ett "herregud!"-moment just nu..


jag o lars ska jobba 10-timmarsskift mån-torsdag, så då jobbar vi igen fredagen så vi kan vara ledig fredag.

har gått lite sisådär med det, har varit riktigt många degar som ska iväg, och eftersom det är så varmt ute så är dom ganska svårhanterliga..


iallafall, i måndags blev det 12timmar.. tis-ons gick rätt så bra, lite stressigt men vi hann hyfsat i tid..fast degarna har inte varit så bra, så är mycket som har blivit tvungen att slängas.

Och idag, när vi tillslut hade styrt upp värmen och alla kavlar gick bra, 30 minuter före vi ska sluta, då kommer en lastbil med 9 pallar med en massa lådar, innehållandes en massa nya packeteringslådor med ny layout vi ska använda..

iallafall, så då fick jag, lars o david som var de enda kvar på jobbet då, jobba 1.5 timme extra.. jobbigt att lyfta lådor sådär i slutet av dan..


men gick bra, david var egentligen inte på jobbet, han hade varit på beachen, men hade vägarna förbi o passade på att tjäna in lite cash !


så, nu ska jag chilla ikväll, inse lugnet och att man äntligen har helg!!!

Av Johan - 25 juni 2009 19:44

Var riktigt trevligt på midsommar!

Vänner, husfest, lekar, grill öl osv.. riktigt trevligt!


sen hade 'The Dave' stilfullt tagit med sig en tequila, så det blev väl fyra shots av dom.. nice nice!


sen fick man ju träffa challe som man inte sett på länge..

eller, "chlupp", som hon numera heter på min mobil.
Märkte det inte förräns igår att jag hade bytt från "challe", och då minns jag. "Jag ska lägga ihop både din stad du bor i, och ditt namn, då får vi ju Chlupp!!!"
( Charlotte bor i uppsala ).

trevligt!

mycket!


är i skehamn nu. trevligt att vara hemma.

är också enda sättet för mig att skriva här, just nu...



hoppas din midsommar sög!!!!!!!!!

( haha, ibland är jag för rolig )

Av Johan - 25 juni 2009 19:42

vet att jag inte skrivit på ett tag..

inte bra..

men.

har dock en anledning..

datorjäveln har GÅTT SÖNDER!

okej, tappade ner den på golvet.. men vafan..

ska skruva upp den o se om jag kan fixa till det.. är nån hårdvara som pajat, troligtvis grafikkortet, så borde gå att fixa.

dåvetni

Av Johan - 19 juni 2009 14:23

Gårkvällen spenderades först hos The Dave, drack lite likör, några öl, snackade om jobbet, folk och allmänt skitsnack och såg klipp på youtube.

en vanlig torsdagskväll då, med andra ord ;)

näedå. men var väldigt trevligt!


sen blev det en tripp till byske och lanternan.

var väl helt okej, var alldeles för mycket folk för mitt tycke, men vännerna som var där var ju helt okej ändå! :D haha


skämt o sido... ikväll är det ju midsommmar,  den spenderas på moröbacke!

kommer blir väldigt trevligt!

halv 6 sätts grillen igång!

Av Johan - 17 juni 2009 22:20

sitter i soffan, lyssnar på Lasse W, och chillar. tänkte försöka dra ner på tempot, och sen lägga mig snart. kanske se lite scrubs...


körning, 03.30 - 11.30 imorgon.trevligt

ser fram emot midsommar!

du är säkert välkommen!

Av Johan - 16 juni 2009 13:29

jag hatar myggor.

jag har myggor när man ska vara ute.

jag hatar myggor när man ska vara inne.

jag hatar myggor när man ska sova!!!!!!!

var en jävla mygga som irrade runt mig inatt, och visst, jag la mig väldigt sent, men jag kunde inte somna förrän klockan 6 i morse.

då hade jag lagt mig ute i soffan och på så sätt stängt in myggjäveln i mitt sovrum..


det som är mest störande är ju att myggorna inte anfaller hela tiden..

nä, den väntar tills man legat i sängen i c:a 5-10 minuter, då den tror att man har somnat, då passar djävulens avkomma att attackera..

man hör det där tjutande ljudet, och man vet, man vet att nu är den påväg..


sen räcker det att man sätter sig upp, kanske viftar litegrann med handen, sen försvinner den, och kommer inte tillbaka förrän c:a 5-10 minuter igen...

myggjävel!

Av Johan - 16 juni 2009 13:28

ja, som rubriken säger, där har ni svaret på varför jag inte bloggat på flera dagar..

men nu är det fixat, och jag är back on track!

hofva är hemma. det firas med läsk och konstiga prutt-läten från kith's mobil :D

Presentation


Johan slår tillbaka!

Omröstning

Hur uttalas ölen Sofiero?
 Sofieroo (betoning på o;et)
 Sofieero (betoning på e;t)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards